در دنیای امروز با گسترش اینترنت و تغییر مناسبات ارتباطی بین انسان ها، خرده فروشی هم به فضای کسب و کار آنلاین وارد شده است. ارائه محصولات، کالا و خدمات بر بستر اینترنت و فروختن آن به مشتریان، خرده فروشی آنلاین یا خرده فروشی الکترونیکی است. اصطلاح
E-Tailing
نیز به همین فرایند در تجارت الکترونیک اشاره دارد.
نقش بازار
نساجی ایران
بازار نساجی ایران بعنوان یک بستر پیشرفته آنلاین برای خرده فروشان علاوه بر فراهم آوردن شرایط مناسب جهت رساندن محصولات، کالا و خدمات با قیمت صحیح به مشتریان در زمان صحیح با بهره گیری از امکاناتی از قبیل:
- گفتگوی آنلاین با کارشناسان فروش؛
- تهیه و پخش و نشر اطلاعات ترغیب کننده (تبلیغات) درباره کالا؛
- امکان عرضه کالا و خدمات در تنوع بسیار زیاد و گروه های مختلف؛
- نمایش تصاویر متنوع از محصولات، توصیف ویژگی ها و مزایای کالاها و خدمات؛
- امکان مقایسه قیمت ها؛
- امکان ارائه شرایط اختصاصی تحویل و بازگرداندن کالا؛
- برگزاری حراجی؛
- مشارکت در رویدادها؛
- و بسیاری از امکانات دیگر.
با برقراری پیوند نهایی بین عرضه کنندگان کالا و
خدمات و مصرف کنندگان نهایی این کالا و خدمات، خدمت رسانی می کند.