چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم؟

 انتخاب شال و روسری، جزو اصولی است که درست و غلطش می تواند زیبایی شما را دستخوش تغییر کند .توجه به مواردی مانند فرم صورت، رنگ پوست و چشم، شکل و ظاهر اندام شما از عواملی هستند که در انتخاب شال یا روسری، رنگ و طرح آن بسیار موثر هستند و می توانند باعث شوند چهره شما کاملا متفاوت به نظر برسد گاهی به سمت زیبا شدن و گاهی کاملا برعکس. بنابراین استفاده از یک راهنمای خلاصه برای انتخاب شال و روسری ضروری می باشد.

آشنایی با فرم صورت مساله ای است که کمک زیادی به زیباشدن ظاهرتان می کند. اگر شکل هندسی صورت تان را بدانید، آن وقت علاوه بر اینکه می توانید مدل های مناسبی برای فرم موهایتان پیدا کنید، به راحتی هم می توانید انتخاب مناسبی در زمینه شال و روسری داشته باشید

.

 

 

 

صـورت هـای دایـره و گـرد

در صورت گرد، پیشانی عریض و کوتاه است. شما باید با روسری و شال، عرض پیشانی را کمتر و در عوض آن را بلندتر نشان دهید. می توانید از هدبند یا دستمال سر استفاده کنید اما نباید بیشتر از یک چهارم پیشانی را بگیرد. به هیچ وجه کاری نکنید که ارتفاع پیشانی تان کم به نظر برسد. برای بلندتر نشان دادن پیشانی، از هدبندهایی که رنگ روشن دارند استفاده و روسری و شال خود را تیره تر و به صورت مستطیلی سر کنید. کناره های شال و روسری را به هیچ وجه تا نزنید. از پارچه های محکم و حالت دار استفاده کنید تا به صورت شما شکل بدهد.

صورت های بـیـضـی

بیشتر مدل ها برایتان مناسب است. می توانید شال و روسری خود را به دلخواه ببندید اما اگر فکر می کنید صورتتان کشیده است، بهتر است هدبند یا دستمال سر، زیر روسری یا شال بپوشید و کناره های آنها را تو بزنید تا گونه ها مشخص تر شوند.

صـورت هـای مـربـع

در این نوع صورت، چانه و فک حالت چهارگوش دارند پس باید این لبه ها را با روسری و شال، گرد نشان دهید.شال ها بهترین گزینه برای صورت های مربعی شکل هستند (مانند صورت های مستطیلی) شما می توانید با شال، گوشه های مربعی صورتتان را گرد نشان دهید. شال و روسری هایی که طرح چهارگوش دارند و مدل هایی که در پشت بسته می شوند انتخاب نکنید. شال هایی با جنس نرم بخرید.

صورت هـای مـسـتـطـیـلی

در صورت مستطیلی و کشیده، طول صورت از عرض صورت بزرگ تر است، پیشانی و فک هم اندازه و لبه های تیزی دارند. در این حالت باید طوری روسری و شال بپوشید که طول صورت کوتاه تر و لبه های تیز صورت را گرد نشان دهد. شال ها بهترین گزینه برای صورت های مستطیلی شکل هستند و می توانید با شال، گوشه های صورتتان را گرد کنید. شال و روسری هایی که طرح های چهارگوش دارند، انتخاب نکنید. با استفاده از انواع هدبند زیر روسری صورت خود را کوتاه تر و هدبند یا دستمال سرهای تیره انتخاب کنید. روسری و شال خود را گرد ببندید. برای این کار حتما کناره های روسری و شالتان را تو بزنید تا گونه هایتان مشخص شود. مدل هایی را که در پشت بسته می شوند، انتخاب نکنید. روسری و شال هایی با پارچه های نرم انتخاب کنید.

صـورت هـای مـثـلـثـی

در صورت مثلثی چون عرض چانه خیلی کم و نوک تیز و در عوض پیشانی عریض است، باید عرض پیشانی را کم کنید تا چانه متناسب به نظر بیاید.روسری و شال را طوری سر کنید که قسمت پایین چانه پوشیده شود. مدل هایی که قسمت پیشانی را می پوشانند نیز برای صورت مثلثی مناسب هستند.

صـورت هـای ذوزنـقـه

در این نوع صورت، عرض پیشانی از عرض چانه کوچک تر است و شما باید روسری و شال را طوری ببندید که لبه های فک پوشیده شود.*از هدبند استفاده نکنید چون پیشانی شما را کوچک تر می کند اما اگر اصرار بر استفاده از هدبند یا کلاه زیر روسری دارید، از رنگ های روشن استفاده کنید، روسری و شال تیره تر بپوشید و کناره های آن را در قسمت شقیقه تو بزنید تا عرض پیشانی بزرگ تر نشان داده شود.

نوع دیگری از صورت های ذوزنقه ای هستند که در این صورت ها عرض پیشانی از عرض چانه بزرگتر است و پیشانی بسیار باز و بزرگ است. شما باید برعکس حالت مدل ذوزنقه ای قبلی عمل کنید. از هدبند یا کلاه های تیره انتخاب کنید یا روسری و شال تان را طوری بپوشید که لبه های پیشانی گرفته شود.

 

اهمیت انتخاب رنگ شال و روسری هماهنگ با رنگ صورت

یکی از اکسسوری ها که انتخاب رنگ متناسب و هماهنگ آن در زیبایی شما تاثیر قابل توجهی دارد شال و روسری       می باشد از این رو می توان گفت انتخاب رنگ شال و روسری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. دلایل اهمیت انتخاب رنگ شال و روسری را می توان به نزدیک بودن این پوشش به صورت خانم ها نسبت داد. در صورتی که بین رنگ پوست و انتخاب رنگ شال و روسری هماهنگی وجود داشته باشد واقعا زیبا و جذاب به نظر خواهید رسید. اکثر خانم ها به دنبال این هستند که روسری خود را با کیف و کفش خود ست کنند. اما متاسفانه برخی از خانم ها به آمدن رنگ شال و روسری خود به پوست صورت اهمیت نمی دهند که این بزرگترین اشتباه آن ها خواهد بود. با درک این موضوع به اهمیت انتخاب شال و روسری برای جذاب به نظر رسیدن پی خواهید برد. از این رو در ادامه بررسی خواهیم کرد که چه رنگ شال و روسری به چه تناژ پوستی می آید.

 

تعیین رنگ پوست برای انتخاب رنگ شال و روسری

پوست افراد دارای رنگ های طبیعی می باشد که به طور معمول رنگ پوست افراد را می توان به گرم، سرد و خنثی تقسیم بندی کرد. همچنین رنگ ها را می توان به پوست روشن، تیره و متوسط نیز طبقه بندی کرد. هنگام انتخاب رنگ شال و روسری باید رنگ پوست را در نظر گرفت. 

 

نحوه تعیین گرم و سرد بودن پوست صورت

برای تعیین گرمی و سردی پوست صورت می توانید از زیورآلات نقره و طلا استفاده کرد. در صورتی که رنگ صورت شما با زیورآلات نقره ای جذاب به نظر رسید پس صورت شما دارای رنگ سرد است و در صورتی که صورت شما با طلا زیبا به نظر رسید رنگ پوست شما گرم خواهد بود. در نهایت در صورتی که وضعیت شما بین آن دو بود بدون شک رنگ صورت شما خنثی می باشد.

انتخاب رنگ شال و روسری برای پوست های سرد

برای افراد با رنگ پوست سرد رنگ های سرد گزینه مناسبی خواهند بود. از جمله این رنگ ها می توان به آبی، سبز، بنفش و صورتی اشاره کرد. می توانید به این افراد پیشنهاد دهید تا شال و روسری با طرح های کوچک و محدود انتخاب کنند.

انتخاب رنگ شال و روسری برای افراد با پوست گرم

رنگ های گرم برای این افراد گزینه مناسبی هستند. از جمله این رنگ ها می توان به قرمز، قهوه ای شتری، زرد و نارنجی اشاره کرد.

انتخاب رنگ شال و روسری برای پوست های خنثی

به این افراد که تعداد محدودی دارند توصیه می شود تا با توجه به سلیقه خود طیف های رنگی گرم و سرد را برای خود انتخاب کنند تا فوق العاده زیبا و جذاب به نظر برسند.

انتخاب رنگ شال و روسری مناسب با پوست سفید

در صورتی که شما صورت سفید دارید یکی از رنگ های قرمز، آبی و سبز به شما پیشنهاد می شود. روسری با رنگ خیلی روشن یا کمرنگ برای شما مناسب نمی باشد. زیرا این رنگ ها باعث می شود پوست شما بی حال به نظر برسد. در صورتی که تمایل دارید یک شال یا روسری با رنگ روشن مثل شیری یا سفید انتخاب کنید بهتر است یک مدل طرح دار آن را انتخاب کنید. 

رنگ مناسب شال و روسری برای افراد با پوست سبزه

در صورتی که پوست سبزه دارید، انواع مختلف رنگ ها را برای شال و روسری می توانید انتخاب کنید. رنگ های سبز یا آجری روشن پیشنهاد می شود. روسری با پارچه براق به رنگ سرمه ای یا زرشکی گزینه ایده آلی می باشد. رنگ های روشن برای افراد با پوست سبزه باعث می شود پوست آن ها روشن تر به نظر برسد و رنگ های تیره پوست را تیره تر نشان خواهد داد. رنگ های سفید و مشکی برای شما گزینه مناسبی است و باعث می شود ظاهر شما فوق العاده به نظر برسد.

انتخاب رنگ شال و روسری مناسب برای پوست های تیره

رنگ های مات و کدر برای افراد با پوست تیره گزینه مناسبی نمی باشد. رنگ های مات و تیره برای شما باعث می شود درخشش طبیعی پوست تان از بین برود. شما می توانید از رنگ های میشی، آبی کاربنی و زرد روشن استفاده نمائید.

رنگ های خاکی، ارغوانی و بنفش می توانند گزینه مناسبی برای رنگ شال و روسری شما باشد. به طور کلی می توان گفت رنگ های قهوه ای و بنفش تیره گزینه مناسبی برای شما نیستند اما رنگ های سفید، لیمویی روشن، صورتی روشن، آبی روشن، رنگ های پاستلی و طیف رنگ های سبز گزینه های مناسبی هستند.

توجه به رنگ چشم برای انتخاب رنگ شال و روسری

 

اولین عضو صورت که شما را به دیگران می شناساند و بسیار شگفت انگیز هستند. برای افزایش تاثیر چشم بر اطرافیان باید در انتخاب رنگ شال و روسری خلاقانه عمل کرد. بهتر است رنگ شال و روسری شما با رنگ چشم هایتان هماهنگی داشته باشد.

در صورتی که رنگ چشم‌ شما سبز یا میشی می باشد روسری با رنگ صورتی و یا بنفش به شما پیشنهاد می شود. البته  می توان گفت برای شما تن رنگ قرمز نیز گزینه مناسبی می باشد.

برای افراد با چشم هایی با طیف رنگی آبی و دریایی پیشنهاد می شود تا شال و روسری با رنگ های قرمز و نارنجی انتخاب نمایند.

افراد با چشم های قهوه ای در انتخاب رنگ شال و روسری راحت تر هستند. این افراد می توانند هر رنگ شال و روسری را برای خود انتخاب کنند تا کاملا زیبا و جذاب به نظر برسند. البته رنگ های سفید، مشکی و قهوه ای گزینه ای مناسب برای این افراد نخواهند بود.

 

نکات مهم که در انتخاب رنگ شال و روسری باید در نظر گرفته شوند

انتخاب شال و روسری طرحدار و گلدار باعث می شود صورت شما پرتر و چاق تر به نظر برسد. همچنین انتخاب رنگ شال و روسری به صورت تک رنگ باعث می شود صورت شما لاغر به نظر برسید. افرادی که صورت استخوانی دارند می توانند روسری یا شال با طرح های شلوغ گل مرغ، بته جقه و اشکال هندسی را انتخاب کنند. در غیر این صورت      می توانید شال و روسری تک رنگ را برای خود انتخاب نمایید.

اگر برجستگی‌های سینه‌تان زیاد است و دوست دارید آن را بپوشانید، انتخاب روسری های چهارگوش، نخی و بلند می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.